♥RainbowLife♥
Inilah yang aku perlu lalui
Monday 25 February 2013 |0 Smart&Cute People Talk



Assalamualaikum . kalau sudi baca entry ku kali ni, teruskan membaca.. tapi kalau sudah ngantuk tu atau penat, janganlah teruskan ya.. nanti entry ku kali tambah buat kamu ngantuk dan tambah memenatkan kamu..  baik pergi rehat...hehe.. Apa yang aku mau fokuskan pada entry ku kali ni adalah hal yang berlaku tadi.... aku tidak tau apa yang terjadi dengan diri aku waktu petang tadi kat library.. kenapa aku tiba-tiba jadi "badmood"? fikiran ku bercelaru.. aku cuba untuk tetap tersenyum walaupun aku merasakan pahitnya senyum ku pada waktu tu... 

Akulah seorang insan yang berusaha untuk tetap bertahan.... aku cakap macam tu bukan untuk tunjuk yang diri ku ni kuat.. sungguh.. aku tidak berniat seperti itu.. pada hari ni, aku sedar tugas sebagai setiausaha itu sungguh berat.. punya tanggungjawab yang besar.. perlu sentiasa tekun dan cekap.. aku berusaha untuk menjadi setiausaha yang mampu meringankan kerja ketua ku.. setidaknya, aku mampu menolong mereka.. ya! selepas mesyuarat tadi petang, aku dapati banyak kerja yang aku perlu lakukan.. aku sedar dan juga berfikir, mungkin inilah waktunya untuk aku tunjukkan bahawa aku juga berguna untuk orang lain.. bukan hanya untuk menyusahkan orang lain.. 

untuk siapkan tugasan itu, aku perlu punya mental yang kuat.. tidak mudah untuk berputus asa dan berusaha untuk lakukan yang terbaik.. bagi aku, ini bukanlah perkara yang menjadi beban dalam fikiran ku.. aku terima tugas ni dengan hati yang terbuka.. tapi, bukan hal ini yang membuatkan fikiran aku bercelaru.. tapiiii... ntah, susah untuk aku jelaskan.. Kenapa? haruskah aku jealous? arrgg! ini memang tahap kritikal.. kenapa aku harus fikir macam tu..?? aku yakin, perasaan yang muncul ni cuma permainan.. dan mungkin juga hanya sekejap.. tidak lama lagi akan hilanglah.. ya, perasaan ini hanya cuma gurauan.. aku tidak boleh fikir macam tu,, tak boleh... Hal ni lah yang buat aku jadi diam jak tadi.. apa yang jadi dengan aku ni? tolonglah hati.. jangan buat masalah pada waktu yang macam ni... jangan pernah simpan perasaan tu.. nanti kau kecewa.. haha.. apa yang aku cakap ni.. merapuh jak kan.. hahahaha XD


"LIFE IS FULL OF CHALLENGE. FACE IT!!"

CURRENTLY : Cute People(s) is reading
MOOD : Stay Happy, Strong & Smile.


Life Scene Fazila
The Author
"Ada ketikanya orang membenci sesuatu yang pada hakikatnya ia akan mendatangkan kegembiraan baginya"